evitare-ambreiaj-frana-injuraturi-explicatii

Acu vro saptamana ma iau sa plec la o tura cu Siegfried. Asa am botezat motorul. Un nume puternic, cu semnificatii, cica. M-am echipat atat de bine cat imi permite bugetul momentan (casca, manusi, bocanci, genunchiere,cotiere, brâu) si i-am dat cheie. Am facut vro 3 km ca sa isi intre japoneza cu nume aspru in perimetrii si am luat-o catre locul unde acu vro 2 saptamani un biciclist a fost facut praf de unu cu masina care a taiat curba. M-am dus sa aprind o lumanare pentru ca m-a atins grav de tot evenimentul. Grav.

Ajung, aprind, ma rog pentru unul sa ajunga intr-un loc mai bun si pentru celalalt sa ajunga intr-unul mult mai rau de unde vede soarele brazdat. Nu o sa se intample pentru ca omul e pilos.

Ma adun sa plec. Plec atent, nu ajung la 50/ora  ca observ niste puradei (6-7 ani) pe marginea drumul. Instinctul mi-a zis “atentie cu astia, dorele’ si am fost atent pentru ca nu am cazut cand unul din producatorii de muci a aruncat un capac de roata de logan fix in fata mea cand eram la 4 metri de a trece de ei.  Nu-mi dau seama daca a fost reflex sau noroc, cert e ca am reusit sa evit rahatul ala, sa nu blochez nici o roata pe franare, sa trag ambreiajul la timp si sa ma opresc in siguranta.  Probabil ceva din amandoua pentru ca daca aveam 20 km/ora in plus pupam asfaltul soto.

In prima secunda in care m-am dat jos de pe motor am vrut sa-i rup capul micutului da imediat dup-aia mi-am dat seama ca nu aia e reactia buna si am fugit dupa el da nu ca sa-l bat ci ca sa-i explic ce a facut.

L-am prins la vro 50 de metri, cacat la cur tot, el. io transpiram adrenalina.

-Prietene, tu-ti dai seama ce era sa faci?

-…(privirea in pamant)

-Iti explic io. Daca io calcam cu una din roti pe capacul ala cadeam sigur si daca picam existau doua posibilitati: sa-mi rup ceva sau sa mor. Si stii ca daca mor raman multi oameni dragi mie singuri care or sa planga dupa mine? Si mai stii ca daca muream, baiatul meu care e cat tine de mare, ramanea singur si trebuia sa creasca fara tata?(evident ca minteam aici da m-am gandit ca creste dramatismul) Mai stii ca acum o saptamana un alt barbat a murit 100 de metri mai sus din cauza unei prostii?

-… (i-au dat niste lacrimi)

-Intelegi ce iti zic io?

-Da, zice miorlait.

– Sa nu mai faci d-astea niciodata pentru ca chiar daca nu vrei cineva poate sa moara. Cineva poate vine cu viteza mai mare sau nu e atent sau se sperie si cade sau trage dreapta/stanga si dau peste tine si te loveste pe tine. Vrei asta? Iti dai seama ce inseamna?

-Da.

-Promiti ca nu mai faci d-astea niciodata?

-Promit.

Puradelul parea ca a inteles. Nu bag mana in foc da vreau sa cred ca datul meu din gura a fost mai eficient decat o mama de bataie.

Am plecat cu o prima lectie invatata, recunoscator ca nu mi-am primit inca botezul.

 

Offtopic: Dupa fiecare salariu incep sa ma gandesc tot mai insistent la cai alternative de facut bani. e jale acasa

 

2 thoughts on “evitare-ambreiaj-frana-injuraturi-explicatii

Leave a Reply

