io mi-s hărțuitoru meu

Pentru ca imi place sa am senzatia ca nu ma urmareste nimeni si ca ce fac io pe net nu trece prin fata unei terte perechi de ochi, fie ea si o senzatie falsa, mi-am instalat Abine. Asta fiind un addon ce il pui pe Firefox si blocheaza cookies-urile, niste mici fisiere pe care fiecare site le instaleaza pe calculatoru meu propriu si personal ca sa urmareasca ce fac io pe site-ul lor, de unde vin, unde plec si tot asa.

Abine asta in 4 zile a ajuns la concluzia ca a blocat 3400 de incercari ale diferitelor site-uri de a ma urmari. Cei mai insistenti fiind google analytics, facebook, kiss metrics, doubleclick si alti spioni necunoscuti de mine da care se pare ca ma cunosc foarte bine.

Evident ca exista si dezavantaje, gen reclamele lu google nu imi mai nimeresc profilul, widgetu meteo nu mai merge si d-astea.

Da da, si de curand am aflat ca zerocratie.wordpress.com e foarte interesat de actiunile mele si incerca sa ma urmareasca.

ba, da-ma drecu

5 thoughts on “io mi-s hărțuitoru meu

  1. Cookie-urile sunt inofensive. Sunt fisiere text in calculatorul tau, corect, dar nu sunt executabile, nu fac nimic. Ele sunt create de browser si care contin mici bucati de informatii de la serverul web (nu iti acceseaza nimic din hdd) – datorita cookie-urilor stie wordpressu’ (sau orice alt site) cine esti si nu iti cere datele de logare de fiecare data cand accesezi site-ul (doar un exemplu).
    Si oricum, google, facebook si practic orice site iti pot supraveghea actiunile (actiunile de pe site) atat cat esti pe site-ul respectiv, indiferent daca ai cookies off sau on.

    • Alea sunt doar un tip, authentification cookies si pe alea nu le blocheaza addonul.
      Mai sunt web cookies, tracking cookies, trackere, beacon-uri si toate astea au scopu de a.ti urmari actiunile pentru a.si imbunatati ei sugestiile de advertising si asa.
      Or fi teoretic inofensive da datorita prajiturelelor fiecare avem un folder urias pe serverele lor in care scrie ce ne place,ce nu ne place, ce muzica ascultam, pe unde umblam,cum ne simtim. Cica totu e nenominal da asta te face sa te simti mai ne-spionat?

  2. Pingback: a mai trecut o săptămână, și e iar rândul unor recomandări de Spanac.

Leave a Reply

