Dăm in nutella

E drept ca daca ar citi titlul un doctor docent in vocabularul urban ar crede ca dam la ochiu maro/ impingem noroiu la deal/ intram pe usa din dos, cand de fapt io o sa vorbesc chiar de produsu din borcanu oval.

Cine nu stie mirifica crema de alune? E dulce, e ciocolata, e alune, e buna in draci. Io unu bag de seama ca is mai cu noroc pentru ca mananc nutella inca de prin 95 cand rudele de prin zona Nordrhein-Westfallen burduseau valizele cu nutella, toblerone, amaroy, haribo si pasta de dinti. Noi aveam un singur canal la televizoru alb-negru, nu apa curenta, nu gaz, da aveam nutella frate. Si mancam din borcanu ala ca din oala cu sarmale si pana se gata Teleenciclopedia se golea si el. Asa stateau treburile, eram lipiti pamantului da tot simteam gusturi pe care la vremea nici macar aia cu “adidasi nike” (ironic nu?) originali sau aia care mergeau in excursii nu le simteau.Da nu asta e ideea.

Ideea e ca la ultima tura prin super magazine am dat nas in nas cu un raft de nutella. De la distanta parea ca un miraj, ca sirena irezistibila de pe roci, ca o vitrina din amsterdam. N-am rezistat, m-am dus sa-mi plimb degetele peste formele lichide ale borcanului si sa depanam papile de mult disparute. Cand am ajuns si am pus mana pe borcan, era cat pe ce sa-l scap.

Ba! Aia nu era nutella niciodata. Era maro deschis. Era un soi de căcăniu amestecat cu un mustar facut din gandaci de mai. Asa descriu culoarea ce-o avea cel mai clar.  Nutella veritabila, aia facuta pentru Vest are o culoare mai inchisa, cam ca atunci cand bei vin rosu ca porcu si mergi la baie a doua zi.  La o privire mai atenta, made in Poland. M-am saturat de calitati diferite pentru piete diferite.

18 thoughts on “Dăm in nutella

  1. Amigo, habar nu ai cata nostalgie ai trezit in mine! Mi-ai adus aminte de vremurile alea , prin 94-95 cand ma uitam pe Pro7 si Sat1, aveam antena parabolica. Tata lucra in Germanica atunci si imi trimitea Lego, Nutella si ciocolata Kinder. Apropo, aia si-a pastrat ambalaju’ identic de atunci. Cat despre diferenta calitativa, orice produs de aici e mai jalnic decat originalul, am observat si eu asta.

  2. bai las-o-n sange d enutella.
    vezi ca la kaufland e o crema de ciocolata…
    are capac rosu, facuta de kaufland, imi scapa numele ca n-am pe langa mine, am terminat-o ieri…
    bai, aia e fenomenala.
    are 39% alune.
    bai, mananci d-aia pana ti se face rau.

  3. Sa-nteleg ca are dreptate mama cand la al meu ‘haaaai nooo maaaamiiii, nu mai trimite atatea, ca gasesc si aici detergent/gel de dus/nutella/ciocolata’, ea imi raspunde cu ‘da, tu mami, da’ nu se compara cu astea de aici’ 😀

  4. Nutella + banane + paine :> delicios ! am avut si noi dulciuri bune pe vremuri..mie imi placeau caramelele alea patrate de diferite arome, gumele Turbo cu abtibildele lor pe care le confectionam, ciocolata Africana( e si acum dar nu se compara) etc.

      • De la gripa ti se trage, ti-am zis sa te odihnesti ca altfel nu te faci repede bine!

        In alta ordine de idei, ieri am trecut prin Lidl, dupa ce ca Zero zice ca e proasta, tre sa ai si parnosu gros sa cumperi Nutella, e destul de scumpa.

  5. Şi acum, un nou produs, specific românesc: Nutella cu gust de ceapă !
    Pe urmă o să apară medicul dietetician Melciocoponscopolopoopespechi, care o să ne explice că e bună cu miros de ceapă, “că combate” mirosul neplăcut de usturoi !

Leave a Reply

