Sa fim vicilizati

Sau invers, da hai sa fim. Ce am observat io in iesirile mele din tara ( inca n-am povestit de aeroport da o sa o fac )e ca lumea se saluta mult mai des pe acolo decat pe aici. Bine, la tara, unde traiesc io lumea se saluta ca si cum s-ar fi tras de sireturi toata viata si na, unii o fac din respect, altii doar ca sa aiba motiv de barfa daca accidental nu percutezi.

Afara, cand un client intra in magazin zice ‘Buna ziua’ si primeste un raspuns placut inapoi pe un ton calm, prietenos. Aici cand am incercat sa fac asta intr-un magazin de IT tipu de acol mi-a raspuns ca si cum i-as fi bagat in origini pe jumate din ascendenti pe linie masculina, probabil pentru ca mai era juma de ora pana cand trebuia sa se inchida magazinu si el era foarte extenuat din cauza warcraft-ului.

Nu-i nimic is obisnuit da acu vine alta dilema a mea: la intrarea in  banca, facultate, biblioteca, primarie cine tre sa salute? Eu sau portarul? As zice ca mi se pare normal ca io sa salut si el sa raspunda frumos. Zic sa salut eu pentru ca nu cred ca e mai tanar decat mine, in cazul in care portarul e mai tanar decat ‘vizitatorul’ e frumos ca el sa salute si eventual sa si zambeasca. Vi se pare ca am inventat cerul albastru? Posibil, da din moment ce nimeni nu procedeaza asa tot are un scop bun ce am zis.

Da, si toate astea se fac vorbind clar. Nu mormaind cuvinte care e posibil sa treaca drept incantatii voodoo menite sa-ti cauzeze stari acute de diaree. Clar si la o tonalitate potrivita. Nimic nu mi se pare mai jenant decat “ce-ai zis?n-am inteles”, jenant pentru mine ca vorbitor; daca tu n-ai inteles din cauza capacitatilor tale cognitive…pula mi se rupe.

Un alt articol ambiguu doar de la sursa ta de broaște croșetate(una pe față, doua pe cur): zerocratu deprimatu.
2 thoughts on “Sa fim vicilizati

  1. Normal ar fi ca cel care intra intr-o cladire / camera sa salute primul, indiferent de varsta sau sexul celor care sunt deja acolo. (asa spune Codul bunelor maniere)

Leave a Reply

