Prius-ul e aratos.

E aratos ca un butuc. E ca un copil desfigurat de foarfeca cu care alerga in cerc si pe care numa mama lui poa sa-l iubeasca. A reusit perforamanta sa fie mai urat decat un chevrolet spark sau chiar decat nikita. La exterior.

La interior e hidos, oltcit-ul are un design futurist pe langa bucata de plastic numita prius, dar, bineinteles ca exista un dar, mi-as cumpara una. De ce? pentru ca are un consum de vreo 4,5 la suta, pana si io is in stare sa beau mai mult vin intr-o ora decat consuma el benzol  in 100 de km.  Nu e doar consumul pentru ca si masina mea actuala imi ia in jur de 5% la drum intins dar e vorba de taxe. Mai precis noua taxa de inmatriculare ce va intra de anu ce vine. Potrivit noii taxe daca vreau sa conduc o masina euro 5 tre sa platesc de la vreo 190E pt motorul de 1.4. Cu cat mergem catre Hristos platim tot mai mult, se ajunge si la 20 000 E pt un euro 3.

Pai futa-i dumnezo , de unde scot io atatia bani? Presupunem ca is un mic antreprenor si imi tre o duba cu motor de 3.2 sa-mi car scula si sculele, ce fac? Imi iau credit pe care il platesc cu sanatatea mea  pentru un cacat de duba? sau imi car scula si sculele cu roaba pe pista de bicilete? :O

E o aberatie taxa asta si motivul e si mai rizibil ” reducerea emisiilor de carbon”. Sa mori tu!

Nu mai bine investesc ei in furtune ( sau furtunuri? ) pe care sa le bage in curul vacilor? Pentru ca vacile polueaza mai mult decat masinile. Info aici.

Sau si mai usor. Nu mai bine monteza ei filtre pe marile fabrici care arunca in aer intr-o zi mai mult dioxid de carbon decat toate masinile din romania in 10 ani? Sau si mai simplu, nu mai bine planteaza ei multi multi multi copaci acolo unde s-au taiat ilegal sau prin orase?  Ar mai putea scoate din circulatie toate rabele alea care scot fum mai ceva decat un boeing.

Ce cred ei? Ca daca baga o taxa d-asta cu adevarat prohibitiva rezolva ceva? Nici vorba. Io tot o sa poluez cu prius-ul meu pentru care nu o sa platesc nici o taxa fiindca ca e hibrid si imi place sa fut statu. Si o sa poluez la fel ca un golf , renault megane, logan care o sa plateasca o tona de bani la inmatriculare. Sau o sa-mi iau un tractor d-ala pe care il inmatriculez in germania, luxemburg, bulgaria si cu care ma dau p-aci.

Ar mai fi multe de zis da tre sa merg la frizer.

Numa bine

2 thoughts on “Prius-ul e aratos.

  1. Taxa, masinile si dobitocii, dobitocii suntem noi ca ii suportam, a fost o discutie si o demonstratie pe tema taxei auto aici in Bucuresti. Nu am avut nici un succes poate data viitoare.:)

Leave a Reply

